מכבי קיימה כנס "רפואה והלכה"

עפר גדנקן No Comments on מכבי קיימה כנס "רפואה והלכה"

כחלק מהובלת שירותי הבריאות בעיר בני ברק, ממשיכה מכבי שירותי בריאות לקדם יוזמות לטובת הקהילה. במהלך הכנס נידונו נושאים חשובים בהיבטים המקצועיים לצורך למידתם, לרבות החידושים הרפואיים המתקדמים, וכן נערך פאנל משותף בהשתתפות רב שכונת אור החיים הגרמ"ש קליין שליט"א בנושאים שעל הפרק הנוגעים לחיבור בין הרפואה להלכה. מנהל מרחב בני ברק במכבי, ר' ברוך שטרן: "לכינוס ישנה חשיבות גדולה ללמידה המשותפת וההיכרות עם החידושים המתקדמים של עולם הרפואה לצורך מתן מענה הלכתי מדויק לפונים, ולהעצמת שיתוף הפעולה בין הרבנים לרופאים".

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהשתתפות רבנים ומורי הוראה, התקיים כנס "רפואה והלכה" של מכבי שירותי בריאות בבני ברק. הכנס הינו חלק מקידום יוזמות לטובת הקהילה, במסגרתן פועלת מכבי לחיזוק הקשר עם הקהילות השונות באופן מותאם ומונגש. במהלך הכנס נידונו נושאים חשובים בהיבטים המקצועיים לצורך למידתם, לרבות החידושים הרפואיים המתקדמים, וכן נערך פאנל משותף בנושאים שעל הפרק הנוגעים לחיבור בין הרפואה להלכה, כאשר המטרה המרכזית היא להעמיק את שיתוף הפעולה בין מכבי לרבנים לצורך שיפור תמידי של המענה המותאם לקהילות השונות.

בכנס נשאו דברים רב שכונת אור החיים בבני ברק הגאון רבי משה שאול קליין שליט"א, שבדבריו אף הודה להנהלת מכבי על שיתוף הפעולה יוצא הדופן, וכן מנהל המרכז לבריאות האישה במכבי בני ברק פרופ' שרון מסלוביץ' ומנהל המרכז לבריאות האישה של מכבי בתל-אביב ד"ר אדוארדו שכטר.

פרופ' מסלוביץ' נשא דברים על החידושים בתחום הרפואי וביקש לקיים דיון עם הרבנים, במהלכו הוצגו שאלות והתקיים שיח משותף על ההיבטים ההלכתיים הנובעים מהחיבור שבין המקצוע הרפואי לידע ההלכתי. ד"ר שכטר דיבר על חשיבות שיתוף הפעולה עם הרבנים, שהיא גם נדבך חשוב בפעילותם למען הבדיקות מצילות החיים בהתאמה תרבותית.

ראש מחוז המרכז במכבי, מר דניאל ברמן, בירך על קיום הכנס והדגיש כי "שיתוף הפעולה המבורך בין מכבי לרבנים תורם רבות לשגשוג היכולות שלנו כארגון בריאות מוביל, ולשדרוג המענה המותאם הן בהיבטים הרפואיים לחברי מכבי והן בהיבטים ההלכתיים לטובת המתייעצים עם הרבנים".

את הכנס הנחה מנהל מרחב בני ברק במכבי, ר' ברוך שטרן, שציין כי "ישנה חשיבות גדולה לכנס רפואה והלכה, שמתווה את הדרך שלנו במכבי כארגון הפועל בהלימה תרבותית. לכינוס היום ישנה חשיבות גדולה ללמידה המשותפת, ההפריה ההדדית, ההיכרות עם החידושים המתקדמים של עולם הרפואה לצורך מתן מענה הלכתי מדויק לפונים, ולהעצמת שיתוף הפעולה בין הרבנים לרופאים, המסייע בהעלאת המודעות לביצוע בדיקות מצילות חיים". בדבריו הוא אף הודה לסגנו, ר' יוסף בינדר, על פעילותו לטובת קיום הכנס וקידום יוזמות חשובות במרחב לטובת התושבים.



0 תגובות